Nieuwsarchief
/

Feanster Ondernemers en het Wielercomité slaan de handen ineen

Feanster Ondernemers en het Wielercomité slaan de handen ineen

Winkeliersvoorzitter Abbe Borger (links) en Albert Helfrich van het Wielercomité onder de nieuwe spandoeken, die al vast vooruitwijzen naar het jubileum van de Profronde, volgend jaar. (© wielrennensurhuisterveen)

Feanster Ondernemers en het Wielercomité slaan de handen ineen

De Vereniging Handel en Industrie en de Stichting Wielercomité Surhuisterveen slaan de handen ineen, om het dorp nog beter te promoten.

De samenwerking tussen de Vereniging Handel en Industrie (H&I) en de Stichting Wielercomité Surhuisterveen (WCS) begint met een gezamenlijke promotiecampagne voor ondernemend Surhuisterveen. In het winkelcentrum zijn grote spandoeken opgehangen om het publiek al vast te wijzen op het 40-jarig bestaan van de Profronde, volgend jaar. De kleurige banieren tonen de winnaars van de rondes van de afgelopen jaren. Zoals bekend kon de wielerronde deze maand vanwege de coronacrisis niet doorgaan.

Herinnering

,,De takomst bliuwt ûnseker, mar wy geane der wol fanút dat it oar jier wer kin’’, zegt voorzitter Albert Helfrich van het WCS. ,,Mei dy doeken hâlde wy yn welk gefal de Profronde yn de herinnering fan de minsken.’’ De Pieter Weening Classic, die elk jaar meer dan 2000 deelnemers naar Surhuisterveen trekt, maakt nog wél kans om door te gaan, aldus Helfrich. Het wachten is nog op toestemming van de gemeente en de Veiligheidsregio. ,,Wy ha alles klear, de tekeningen, it protokol, de draaiboeken, wy ha allinnich noch in pear hantekeningen noadich. Ik hoopje dat wy oare wike berjocht dwaan kinne dat it trochgiet..’’

De spandoekactie van de samenwerkende organisaties wordt gecombineerd met een wekelijkse advertentie in diverse regionale kranten, om mensen uit de wijde omgeving te wijzen op de aantrekkelijkheid van het Feanster koopcentrum. Daarmee willen ze een extra boost geven aan ondernemend Surhuisterveen, stelt voorzitter Abbe Borger van H&I.

Nieuwe kansen

,,Wij willen ons gezellige dorp, het winkelcentrum, het florerende bedrijventerrein, het complete scala aan dienstverlenende bedrijven en de Profronde een extra ‘injectie’ geven, de ondernemers en sponsoren een hart onder de riem steken en het ondernemersklimaat positief beïnvloeden. Helemaal in deze bijzondere tijden moeten we de samenwerking zoeken en extra inzet leveren om nieuwe kansen te creëren’’, aldus Borger.

Dat de ondernemersclub een promotiecampagne opzet, is logisch, maar dat ook het wielercomité zich nu voor de Feanster middenstand inzet is ook niet zo vreemd, zegt Helfrich. ,,As organisaasje binne wy fansels hiel bot ôfhinklik fan de sponsoaren. Yn feite dogge wy no wat werom foar alle help en steun dy’t sy ús al dy jierren jûn ha. Want hoe better as it mei harren giet, hoe better as it mei ús giet.’’

Uitdagingen

De actie dient daarmee meerdere doelen: steun voor de ondernemers, promotie van het dorp en promotie en aankondiging van het 40-jarige jubileum van het Wielercomité Surhuisterveen en de Profronde in 2021. Beide organisaties hebben dan ook afgesproken ook in de toekomst, waar mogelijk, samen op te zullen trekken, in ieder geval tot de zomer van 2021. Want er staan meer uitdagingen op stapel. Niet alleen hebben de middenstanders nu te maken met alle Corona-perikelen, de komende maanden gaat ook nog eens het Feanster centrum op de schop voor een grootscheepse herinrichting.

Button