Nieuwsarchief
/

Sterc lanceert online marketing startup VLINC

Sterc lanceert online marketing startup VLINC

 

 

Surhuisterveen/Wijchen - Sterc Online Agency uit Surhuisterveen breidt haar dienstverlening uit met online marketing campagnes. Dat moet binnen drie jaar leiden tot 25 extra banen.

Onder de naam Vlinc is Sterc een samenwerking gestart met Google AdWords specialist KRSTN. ,,Vanuit het Gelderse Wijchen hebben we een goede uitvalsbasis voor Midden- en Zuid-Nederland én uiteraard op termijn ook voor het Duitse Ruhrgebied”, aldus Henk Everts, CEO van Sterc en mede-oprichter van Vlinc.

Afstanden

Ook bestaande klanten van Sterc profiteren daarvan. ,,Friesland voelt soms als Zuid-Scandinavië voor onze klanten beneden de grote rivieren”, vertelt Everts met een glimlach. ,,In Nederland tellen afstanden toch anders dan voor onze relaties in de Verenigde Staten.”

,,Waar Sterc zich gespecialiseerd heeft als een club ‘denkers’ en ‘bouwers’, ligt de uitbreiding naar een team met regisseurs van online marketing campagnes voor de hand”, aldus partner en senior strateeg Hendrik Jan Hofstede. ,,Het eigen Sterce-model gaat uit van drie stappen, namelijk het bepalen, vertalen én behalen van de online marketing mix. Met name die laatste stap kunnen we vanuit Vlinc echt handen en voeten gaan geven.”

Autoriteit

Sterc en KRSTN hebben elkaar gevonden in de internationale MODX community, het open source Content Management Systeem waarmee beide partijen al sinds jaar en dag werken. Sterc heeft websites gerealiseerd voor onder andere Hooghoudt, A.Hak, DeWit, Stertil Koni, Afterpay en VVV Ameland. Voor KRSTN, met klanten als Keukenhof en Heuvelman, lag de focus steeds meer op online marketing campagnes. Oprichter Kristiaan Kremer is een autoriteit met betrekking tot Google AdWords.

Het DNA van Sterc zal zeker terugkomen in Vlinc. Op de website www.vlinc.nl staat uitgebreide informatie over de dienstverlening op het gebied van ondermeer search, social en e-mailmarketing. ,,Alles op een zeer transparante manier en zonder het uurtje-factuurtje model dat veel vergelijkbare bureaus hanteren. Deze aanpak zal binnen drie jaar moeten leiden tot een werkgelegenheid van 25 FTE’’, aldus Everts.

 

Sterc is één van de superhoofdsponsoren van de Feanster wielerevenementen

 

Button